Ohiboka

Szydełkowanie część druga, czyli jak zrobić kuleczkę na szydełkupiątek, 22 Sierpień 2008


Druga część kursu szydełkowania, tym razem pokazuję jak zrobić kuleczkę. Jeśli nigdy wcześniej nie miałaś do czynienia z szydełkiem, zapraszam do pierwszej części kursu szydełkowania, gdzie pokazuję podstawy. Aby rozumieć tą część wskazane było by dobre opanowanie części poprzedniej.

Zaczynamy tak jak w pierwszej części od supełka:

SS852528

Przeciągamy przez niego nitkę:
SS852529

I przez oczko jeszcze raz przeciągamy:
SS852530

I teraz, ciągle z jednym oczkiem na szydełku przeciągamy nitkę przez duży supełek:

SS852531
SS852532

I mając oba oczka na szydełku, przeciągamy przez nie nitkę:
SS852533

I jeszcze raz: przeciągamy nitkę przez supełek i potem przeciągamy ją przez oba oczka:
SS852534

I powtarzamy ten krok kilka razy (5-7, w zależności od tego jaką gruba nić mamy):
SS852535

Zaciskamy lekko supełek (tylko tak oby początek złączył się z końcem) i zaczynamy dalej robić od początku, tylko że „wyżej”:
SS852536

Tu jednak musimy pamiętać o tym, że nasza kulka musi się rozszerzać. Żeby to osiągnąć musimy od czasu do czasu robić oczka podwójnie. Spójrz na zdjęcie poniżej, gdyby nie zależało by nam na rozszerzaniu się następne oczko zrobilibyśmy tam gdzie zielona kropka, jednak aby otrzymać kuleczkę musimy to oczko zrobić w miejscu oznaczonym czerwoną kropką – czyli tam gdzie było zrobione poprzednie oczko.
SS852537a

Robimy tak kolejny rząd pamiętając o podwajaniu oczek co jakiś czas:
SS852540

Teraz możemy zacisnąć supełek w środku:
SS852541

I robić kolejny rząd, ciągle rozszerzając, jednak coraz słabiej:
SS852542

Lekko wypychając środek po jakimś czasie otrzymamy coś takiego:
SS852543

Robimy wtedy jeden, dwa rzędy bez rozszerzania, a potem zaczynamy omijać oczka:
SS852544

Dzięki temu po jakimś czasie dojdziemy do takiego miejsca:
SS852545

Wtedy wciągamy ostatnie oczko na jakieś 10cm, tak żeby przypadkiem nam nie uciekło nigdzie:
SS852546

Wyciągamy z niego szydełko i przebijamy nim kulkę (tak żeby szydełko wyszło przez otwór który nam na końcu został, jednak nie przebijaj kulki idealnie w miejscu gdzie zaczęliśmy robić, lepszym rozwiązaniem jest przebicie jej za pierwszym rzędem:
SS852547

I w ten sposób szydełkiem wciągamy do środka włóczkę:
SS852548

Potem zmniejszamy pozostawione oczko, robimy na nim supełkek, a końcówkę nitki również wciągamy do środka. I mamy kuleczkę ;)

I kolejnych parę wskazówek:

1) Nasze dzieło na początku może nie przypominać kulki. Znajdź kulkę o takiej wielkości jak potrzebujesz zrobioną z czegoś w miarę twardego i na niej się wzoruj: nakładaj półkulę na nią co jakiś czas i sprawdzaj czy jeszcze trzeba rozszerzać i jak bardzo.

2) Do wypychania użyj włóczki o podobnym kolorze (no, w każdym razie takim żeby prześwity nie raziły za bardzo.

3) Ćwicz, ćwicz, ćwicz… ;)

I w zasadzie to już wszystko czego potrzeba, żeby robić własne szydełkowe potworki. W następnej części (jak znam życie to tak za miesiąc) będzie jak zrobić jedną z takich maskotek z wykorzystaniem tej właśnie kulki

15 komentarze do “Szydełkowanie część druga, czyli jak zrobić kuleczkę na szydełku”


eee… Fajne rozumiem ale nie cale o co kaman z tymi pierwszyki piecioma przejsciami??

jakiej wielkości jest ta kuleczka??
bo sama robię, dośc dużo, ale ja robie zawsze wieelkie, takie na 5-6 cm, wysokości, a twoja wygląda na ok. 1-1,5, czy mam rację?? ;)

pozdrawiam

masz rację ;) ma ok. 1cm

Do dziewczyn, które nie rozumieją:
Żeby zrozumieć trzeba umieć podstawy i trzeba kilka razy próbować :P Mi wyszła ;] Świetna stronka ^^

Cześć.!
Mam Pytanie Czy Mogłabyś Mi Napisać Na Emaila Jak Sie Robi Potworka.?

Z Góry Dzięki. ;.)

Jak piszesz, że co jakiś czas musimy robić podwójne oczka to mogłabyś powiedzieć, co ile gdzieś tak trzeba je robić? Proszę to dla mnie bardzo ważne! :)

na początku co drugie oczko, potem coraz rzadziej ;)

a napisałabyc jak zrobić takie płaskie kółka ??

Zapraszam na stronkę poświęconą szydełkowaniu, porozmawiać, pochwalić się i czegoś nowego się nauczyć.

fajne

Fajne, ale mam łatwiejszy sposób.

@_@

Na pewno na święta,do ozdobienia choinki będzie to extra ozdoba . !

dla mnie nie rozumne są te 5 pierwszych kroków

o jak fajnie wytłumaczone dziekować!!!

Dodaj komentarz


Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *.

Copyright © 2017 - Ohiboka