Ohiboka

Jak zrobić żabę z koralików?sobota, 3 Październik 2009


Hej, dzisiaj gościnnie świetna instrukcja zrobiona przez Grandę, zapraszam!

Na początek proponuję mimo wszystko zrobić krokodyla, gdyż żaba wydaje mi się nieco od niego trudniejsza. Jeśli krokodyla masz już za sobą – zapraszam dalej :)

000b

001

Potrzebne będzie (w przybliżeniu):
- 1,3 metra żyłki
- 94 koraliki na łapki
- 136 koralików na żabi korpus (68 na grzbiet i 68 na brzuch)
- dwa koraliki na oczy

Koraliki oczywiście mogą być jednej barwy, ale eksperymenty z różnymi kolorami przynoszą wiele satysfakcji, a i efekt końcowy znacznie bardziej cieszy oko :)

Zaczynamy od nawleczenia trzech koralików (ja zdecydowałam się na kilku-kolorową żabę).

002

Żyłkę należy przewlec przez koraliki drugi raz (ten krok powtarzać należy za każdym razem).

003

004

Nawlekamy następne trzy koraliki. Będzie to spód żaby, zatem wybrałam jeszcze inne kolory na jej brzuch. Dlatego, kombinując z barwami, należy pilnować, które koraliki idą na górę, a które na dół. Układają się one na przemian – góra, dół, góra, dół..
Oczywiście, należy przewlec żyłkę drugi raz.

005

Następnie leci pięć koralików (razy dwa – 5 na grzbiet i 5 na brzuszek).

Potem czas na oczy – zatem nawlekamy w kolejności przedstawionej na zdjęciu (oko-cztery koraliki-oko), a jeszcze potem sześć koralików przeznaczonych na brzuszek.

006

007

Następne koralików pięć, a potem sześć (wszystko ciagle razy dwa -grzbiet, brzuszek- nie można o tym zapomnieć!).

Potem nawlekamy siedem koralików, ale tylko raz – z brzuszkiem należy się wstrzymać, bo najpierw zrobimy łapki.

008

009

Łapki robić będziemy na podobnej zasadzie, co u krokodyla – to znaczy, że jeden koniec żyłki to będzie jedna łapka.

Nawlekamy sześć koralików (można więcej lub mniej, zależnie od tego, jak długie łapki chcemy mieć) – tu także można zabawić się kolorem.

010

Nawleczone koraliki zostawiamy na chwilę, by zająć się palcami – nawlekamy trzy koraliki, po czym żyłkę prowadzimy w sposób przedstawiony na zdjęciu (koralik na samej górze jak gdyby ‚zostawiamy’, a żyłkę przewlekamy przez pozostałe dwa ‚wracając’).

011

012

Gdy mamy już gotowe żabie paluszki, żyłkę prowadzimy przez wcześniej już nawleczone sześć koralików, stanowiących coś w rodzaju żabiego ramienia :) to może być trochę kłopotliwe, dlatego (zwłaszcza początkujący) powinni zaopatrzyć się w odrobinę cierpliwości :)

013

014

015

żyłkę zaciągamy, by łapka ładnie przylegała do tułowia. W ten sposób żaba nie będzie się w tym miejscu zbytnio ‚rozłaziła’. Tu też może pojawić się trochę problemów, ale wystarczy poluzować żyłkę w odpowiednim miejscu i zaciągnąć, a wszystko ładnie się ułoży.
W taki sam sposób twożymy drugą łapę.

016

017

Po jej wykonaniu robimy ‚zaległą’ część brzucha z siedmiu koralików.

Następnie należy nawlekać kolejno 8, 9, 8 koralików (tak, wszystko razy dwa :>). Potem jedną siódemkę, bo znów będą robione łapki.

018

Kończyny tylne powinny być nieco dłuższe, dlatego zamiast sześciu, użyłam jedenastu koralików.

019

Po zrobieniu tylnich łapek, robimy zaległą siódemkę na brzuszek, a potem jeszcze nawlekamy po sześć i pięć koralików.

020

W tym miejscu żaba właściwie mogłaby być skończona, ale ja postanowiłam zrobić jeszcze pętelkę, żeby móc przywiesić żabę do kluczy.

021

022

Gotowe! :)
Uwagi
- Jeśli żaba ma być posadzona na półeczce, czy jej celem będzie zdobienie biurka, zamiast żyłki można użyć cienkiego drucika – wtedy żaba idealnie zachowa nadany jej kształt.

- Dla ogólnej wizualizacji zamieszczam jeszcze znaleziony w sieci schemat żaby.023

zdjęcia i tekst – granda

34 komentarze do “Jak zrobić żabę z koralików?”


A czy można zrobić taką żabę z zastąpieniem żyłki na zwykłą nitkę lub kordonek?

Świetna żabka !! Niestety ja chyba nie podejmę się zrobienia takiej !! :) Dla mnie to troszeczkę za trudne ! :)Ale pomysł na nudę jeste git !

lepsza była by chyba mocna nitka, kordonek za łatwo się przeciera i zrywa

A można nitką do mięsa?

ja robiłam krokodyla na zwykłej nici i jest bradzo mocny więc nie potrzebna jest kombinacja z nićmi :)

hm….można by było na mulinie lub zwykłej nici zwinietej np.3 razy? prosze o oodpowiedź bo robię już bransoletki z muliny i wyszywam więc chce spróbować coś nowego….! plis:)

na mulinie nie bardzo, chyba że będziesz mieć jakieś duże koraliki
a co do nici przeczytaj komentarze wyżej :)

Osobiście miałam problem z dorwaniem żyłki w pasmanteriach, więc polecam sklepy sportowe/wędkarskie :) za niecałe 9zł kupiłam 150 metrów żyłki :) co jest wg mnie dość opłacalne.

Obecnie pracuję nad kupnem drucika. Wygląda na to, że poza allegro ciężko go znaleźć :/

można w empiku jeszcze, ale tam jest dość drogo :)(chociaż w porównaniu z ceną z allegro + wysylka nie jst źle)
no i poszukaj, może u Ciebie w mieście jest sklep z akcesoriami do wyrobu biżuterii, albo na allegro ktoś mieszkający koło Ciebie sprzedaje :)
ew. kup zwykly miedziany drucik – powinien być łatwiej dostępny
powodzenia!

Ja mam pytanie: Gdzie można kupić takei koraliki, bo chce wziąć udział w konkuirsie na bombke choinkową i miałam pomysł z koralików ;)

Do robienia takich zwierzątek to jaki rozmiar koralików jest najlepszy? Proszę o szybką odpowiedź.

ja robiłam z takich malutkich, ale akie większe też mogłyby fajnie wyglądać ;)

chodzi mi o dokładny rozmiar bo nie wiem jakie zamówić

ja robiłam z 2 milimetrowych koralików :)

Jesteś świetna ;) już biegnę do sklepu po koraliki xD

Żabka cudowna :) właśnie szukałam czegoś tak oryginalnego :)

Żabka piękna :)
Właśnie szukałam czegoś tak oryginalnego :)

Świetna żaba ale jak dla mnie wyższa szkoła jazdy ;)
Pozdrawiam :D

Ej Ty jesteś świetna!! ;D

Nie jest taka trudna jak się zdawało. Zrobiłam!
http://tmp3.glitery.pl/obrazki/126/65/3-glitery_pl-Mada04-6274.jpg

Tez umiem takie xD Ale jeszcze trudniejsze zeczy tez umiem xD Ja mam miedziany drucik z przewijalni silnikow… dostalam za darmo bo moj tata przewija tam silniki … xD

sweetseerena1 fajnie masz ;) ja np też z takiego druciku robiłem…
PS wiem jak zrobic DUŻEGO smoka…ale nie mam schematu…ale za to mam DUUUŻO innych schematów…jak w czymś pomóc lub da schemat piszcie sowa250@interia.pl

Super żabcia!
Bardzo fajna strona ;)
Będę tu częściej zaglądała ;)
Pozdrawiam

super;] ja juz zrobilam wszystkie zwierzaki z twoje stornki. Jest ona bardzo ciekawa;] czekam na kolejne instrukcje ;] chyba ze wyslesz mi jakies schematy na poczte; evelin_89@wp.pl bede bardzo wdzieczna pozdrawiam;]

to jest bardzo proste. Tylko na początku wydaje się trudne.
Ja obecnie umiem robić: pszczółkę, krokodylka, żółwika (: Ale inny wzór niż na tej stronie, bo trochę trudniejszy :), szczurka, żabkę i jeszcze pająka.
Tylko mam pytanie.
Czy masz może tu opisane coś o pająku z koralików.
Bo mi się nie podoba mój wzór ;-(
I jeżeli masz to napisz, ok???

świetna żaba, bardzo fajnie, że zamieściłaś instrukcję, bo bardzo ułatwiło mi to pracę, już dawno szukałam instrukcji, bo nie potrafiłam czytać schematów. EXTRA DZIĘKI :)

A czy można zrobić taką żabę z zastąpieniem żyłki na zwykłą nitkę lub kordonek?

Pewnie. Wprawdzie nitka będzie słabsza i z czasem może się przetrzeć, ale jeśli żabkę potraktujesz jako np. ozdobę paczki z prezentem, a jej celem nie będzie zdobienie pokoju, to jak najbardziej ;)

świetne!!!! w prawdzie wyszło mi trochę rozlazłę, ale opłaciło się!! Dodaj jakieś nowe instrukcje pliss

bardzo bardzo fainie!!!!!!!!!!! mnie spodobalo

właśnie myślałam żeby zrobić krokodyla ze skrzydłami – będzie smok , ale nie bardzo wiem jak zrobić skrzydła :(.Czy jest sposób żeby zrobić muchę albo o mrówkę jeżeli ktoś zna schemat chętnie bym się z czymś takim zmierzyła ;) jestem też zainteresowana np. jakimiś gadami i żukami ładnie mogą wyglądać zrobione z koralików jeżeli ktoś może, proszę o szybką odpowiedź :) :)

żaby nie maja ogonów :) ale jest świetna

jest świetna!!! Wszystkim się podoba <3

Polecam zrobić to na drucie , bo jest łatwiejszy w opracowaniu i sztywniejszy.

Copyright © 2014 - Ohiboka